Syndicus Genk
Algemeen beheer
Het Limburgs Syndicus Kantoor (LSK) is uw aangewezen partner voor een transparant en correct professioneel beleid voor uw vereniging van mede-eigenaars. Wij stellen onze expertise ter beschikking van uw VME. Als uitvoerend orgaan beheert LSK alle “gemeenschappelijke delen”. Voor alle domeinen van het beheer heeft LSK de nodige ervaring, aangevuld met constante bijscholing.
Administratief beheer
Het Administratief Beheer behelst onder meer alle briefwisseling met mede-eigenaars, bewoners en derden uit naam van de VME. Als professionele syndicus is LSK de geschikte partner om overeenkomstig de wettelijke bepalingen en zijn contract het administratief beheer van de VME uit te voeren. Voor LSK is transparantie van prioritair belang en wij betrekken d.m.v. een goede communicatie de eigenaars dan ook zo goed mogelijk bij onze taken.
Financieel beheer
LSK beschikt over de nodige software om de boekhouding correct en transparant te voeren. LSK beheert de inkomsten, uitgaven en facturen volgens het door de Koning opgesteld minimum genormaliseerd rekeningenstelsel. Elke syndicus is volgens de wet verplicht een begroting op te maken, provisies op te vragen, achterstallen in te vorderen en de kosten om te slaan naar de individuele eigenaars enz. Het Limburgs Syndicus Kantoor beheert dan ook zeer nauwkeurig de rekeningen van het werk- en reservekapitaal.
Technisch beheer
Brand en/of diefstalschade komt maar al te vaak voor en vergen een professionele aanpak. Het Limburgs Syndicus Kantoor neemt dan ook alle nodige maatregelen om de impact hiervan zo snel mogelijk te beperken. Dringende en noodzakelijke werken worden uitgevoerd en dit zelfs zonder de voorafgaande goedkeuring van de Algemene vergadering indien nodig. Door een goed technisch beheer zorgt LSK ervoor dat de waarde van de individuele kavels steeds mee evolueert en dit ten voordele van alle mede-eigenaars.
Syndicus Limburg
Algemeen beheer
Het Limburgs Syndicus Kantoor (LSK) is uw aangewezen partner voor een transparant en correct professioneel beleid voor uw vereniging van mede-eigenaars. Wij stellen onze expertise ter beschikking van uw VME. Als uitvoerend orgaan beheert LSK alle “gemeenschappelijke delen”. Voor alle domeinen van het beheer heeft LSK de nodige ervaring, aangevuld met constante bijscholing.
Administratief beheer
Het Administratief Beheer behelst onder meer alle briefwisseling met mede-eigenaars, bewoners en derden uit naam van de VME. Als professionele syndicus is LSK de geschikte partner om overeenkomstig de wettelijke bepalingen en zijn contract het administratief beheer van de VME uit te voeren. Voor LSK is transparantie van prioritair belang en wij betrekken d.m.v. een goede communicatie de eigenaars dan ook zo goed mogelijk bij onze taken.
Financieel beheer
LSK beschikt over de nodige software om de boekhouding correct en transparant te voeren. LSK beheert de inkomsten, uitgaven en facturen volgens het door de Koning opgesteld minimum genormaliseerd rekeningenstelsel. Elke syndicus is volgens de wet verplicht een begroting op te maken, provisies op te vragen, achterstallen in te vorderen en de kosten om te slaan naar de individuele eigenaars enz. Het Limburgs Syndicus Kantoor beheert dan ook zeer nauwkeurig de rekeningen van het werk- en reservekapitaal.
Technisch beheer
Brand en/of diefstalschade komt maar al te vaak voor en vergen een professionele aanpak. Het Limburgs Syndicus Kantoor neemt dan ook alle nodige maatregelen om de impact hiervan zo snel mogelijk te beperken. Dringende en noodzakelijke werken worden uitgevoerd en dit zelfs zonder de voorafgaande goedkeuring van de Algemene vergadering indien nodig. Door een goed technisch beheer zorgt LSK ervoor dat de waarde van de individuele kavels steeds mee evolueert en dit ten voordele van alle mede-eigenaars.
Limburgs Syndicus Kantoor

Syndicus Genk
Algemeen beheer
Het Limburgs Syndicus Kantoor (LSK) is uw aangewezen partner voor een transparant en correct professioneel beleid voor uw vereniging van mede-eigenaars. Wij stellen onze expertise ter beschikking van uw VME. Als uitvoerend orgaan beheert LSK alle “gemeenschappelijke delen”. Voor alle domeinen van het beheer heeft LSK de nodige ervaring, aangevuld met constante bijscholing.
Administratief beheer
Het Administratief Beheer behelst onder meer alle briefwisseling met mede-eigenaars, bewoners en derden uit naam van de VME. Als professionele syndicus is LSK de geschikte partner om overeenkomstig de wettelijke bepalingen en zijn contract het administratief beheer van de VME uit te voeren. Voor LSK is transparantie van prioritair belang en wij betrekken d.m.v. een goede communicatie de eigenaars dan ook zo goed mogelijk bij onze taken.
Financieel beheer
LSK beschikt over de nodige software om de boekhouding correct en transparant te voeren. LSK beheert de inkomsten, uitgaven en facturen volgens het door de Koning opgesteld minimum genormaliseerd rekeningenstelsel. Elke syndicus is volgens de wet verplicht een begroting op te maken, provisies op te vragen, achterstallen in te vorderen en de kosten om te slaan naar de individuele eigenaars enz. Het Limburgs Syndicus Kantoor beheert dan ook zeer nauwkeurig de rekeningen van het werk- en reservekapitaal.
Technisch beheer
Brand en/of diefstalschade komt maar al te vaak voor en vergen een professionele aanpak. Het Limburgs Syndicus Kantoor neemt dan ook alle nodige maatregelen om de impact hiervan zo snel mogelijk te beperken. Dringende en noodzakelijke werken worden uitgevoerd en dit zelfs zonder de voorafgaande goedkeuring van de Algemene vergadering indien nodig. Door een goed technisch beheer zorgt LSK ervoor dat de waarde van de individuele kavels steeds mee evolueert en dit ten voordele van alle mede-eigenaars.
Persoonlijke Service
- Als mede-eigenaars in een residentie en als syndicus kennen wij uw
problemen als geen ander en weten wij ook doelgerichter deze
problemen aan te pakken! - Wij beschikken over de nodige ervaring en expertise om de
bouwtechnische, juridische, financiële, administratieve en
verzekeringstechnische problemen het hoofd te bieden. - Wij hebben slechts één aanspreekpunt per residentie voor al uw vragen.
- Wij zijn direct bereikbaar, ook buiten de kantooruren.
- Wij onderhouden een persoonlijk contact en samenwerking met RME.
- Wij beheren uw residentie alsof het de onze was.
Eerlijk en Transparant
- De jaarlijkse afrekeningen zijn duidelijk en transparant.
- Wij hanteren concurrentiële en transparante prijzen op maat van uw
residentie. - Wij rekenen geen kosten aan voor onvermelde diensten.
Eén aanspreekpunt voor alle vragen en direct bereikbaar.
Persoonlijk contact en samenwerking met RME.
Gespecialiseerde diensten 24/24 en 7/7
Snelle communicatie (bij bv liftpannes).
Correcte en transparante afrekeningen.
Continue bereikbaar ook buiten kantooruren.
Concurrentiële & transparante prijzen
Geen kosten voor onvermelde diensten
Waarom een syndicus?
De syndicus van een mede-eigendom is een erkend professional die instaat voor het administratief, financieel en technisch beheer van de VME. Hij beschikt over voldoende financiële, fiscale, juridische en bouwkundige kennis, die rechtstreeks of onrechtstreeks met zijn functie te maken heeft. Om dit te kunnen doen, heeft hij de nodige zin voor organisatie om, onder andere, problemen die bij het beheer van een goed komen kijken, op te lossen. Hij ziet erop toe dat het goed, dat hem als beheerder wordt toevertrouwd, een probleemloze investering wordt en blijft.
Aan de professionele syndicus worden hoge eisen gesteld wat deontologie, eerbaarheid en financiële borgstelling betreft. Bij de uitbating, het onderhoud en de instandhouding van een onroerend goed, en de organisatie en afhandeling van de geldstromen die daarbij komen kijken, is een maximale betrouwbaarheid cruciaal. Het is duidelijk dat syndici in hun functie een belangrijke impact hebben op het leven van de mede-eigenaars. Omdat (te) goedkoop beheer niet noodzakelijk goed beheer is, kies je best voor kwaliteit en zekerheid. En een professionele syndicus levert dat. (www.biv.be)
De sterke punten van het
Limburgs
Syndicus
Kantoor
Persoonlijke Service
- Als mede-eigenaars in een residentie en als syndicus kennen wij uw
problemen als geen ander en weten wij ook doelgerichter deze
problemen aan te pakken! - Wij beschikken over de nodige ervaring en expertise om de
bouwtechnische, juridische, financiële, administratieve en
verzekeringstechnische problemen het hoofd te bieden. - Wij hebben slechts één aanspreekpunt per residentie voor al uw vragen.
- Wij zijn direct bereikbaar, ook buiten de kantooruren.
- Wij onderhouden een persoonlijk contact en samenwerking met RME.
- Wij beheren uw residentie alsof het de onze was.
Eerlijk en Transparant
- De jaarlijkse afrekeningen zijn duidelijk en transparant.
- Wij hanteren concurrentiële en transparante prijzen op maat van uw
residentie. - Wij rekenen geen kosten aan voor onvermelde diensten.
- Eén aanspreekpunt voor alle vragen en direct bereikbaar.
- Persoonlijk contact en samenwerking met RME.
- Gespecialiseerde diensten 24/24 en 7/7
- Snelle communicatie (bij bv liftpannes).
- Correcte en transparante afrekeningen.
- Continue bereikbaar ook buiten kantooruren.
- Concurrentiële & transparante prijzen.
- Geen kosten voor onvermelde diensten
Waarom een syndicus?
De syndicus van een mede-eigendom is een erkend professional die instaat voor het administratief, financieel en technisch beheer van de VME. Hij beschikt over voldoende financiële, fiscale, juridische en bouwkundige kennis, die rechtstreeks of onrechtstreeks met zijn functie te maken heeft. Om dit te kunnen doen, heeft hij de nodige zin voor organisatie om, onder andere, problemen die bij het beheer van een goed komen kijken, op te lossen. Hij ziet erop toe dat het goed, dat hem als beheerder wordt toevertrouwd, een probleemloze investering wordt en blijft.
Aan de professionele syndicus worden hoge eisen gesteld wat deontologie, eerbaarheid en financiële borgstelling betreft. Bij de uitbating, het onderhoud en de instandhouding van een onroerend goed, en de organisatie en afhandeling van de geldstromen die daarbij komen kijken, is een maximale betrouwbaarheid cruciaal. Het is duidelijk dat syndici in hun functie een belangrijke impact hebben op het leven van de mede-eigenaars. Omdat (te) goedkoop beheer niet noodzakelijk goed beheer is, kies je best voor kwaliteit en zekerheid. En een professionele syndicus levert dat. (www.biv.be)
Regio: Genk-Hasselt, Midden-Limburg
Willy Govaers,
Regio Manager
Europalaan 55 bus 73
3600 Genk
willy@limsynd.be
+32 478 23 93 79
Blijf steeds op de hoogte
Inzagerecht
BW 577-8 §4 11° De syndicus dient het de mede-eigenaars mogelijk te maken inzage te nemen van alle niet-private documenten of gegevens over de mede-eigendom, en wel op alle wijzen die zijn bepaald bij het reglement van mede-eigendom, of door de algemene vergadering;
Aansprakelijkheidsverzekering
BW Art.577-8 §4 10° De syndicus is verplicht een aansprakelijkheidsverzekering aan te gaan die de uitoefening van zijn taak dekt, alsook het bewijs van die verzekering te leveren. LSK heeft een verzekering beroepsaansprakelijkheid afgesloten via het BIV bij: NV AXA Belgium polis:730.390.160
Algemene vergadering bijeenroepen
De syndicus zal steeds de uitnodiging en de agenda voor de jaarlijkse algemene vergadering (AV) versturen. BW 577-6§ 2. De syndicus houdt een algemene vergadering tijdens de in het reglement van Inwendige Orde vastgelegde 15-daagse periode of telkens als er dringend in het belang van de mede-eigendom een beslissing moet worden genomen. Vanaf 01-01-2019 dient deze periode in het
Algemene vergadering notuleren
BW 577-6 § 10. De syndicus stelt de notulen van de beslissingen op die worden genomen door de algemene vergadering met vermelding van de behaalde meerderheden en de naam van de mede-eigenaars die tegen hebben gestemd of zich hebben onthouden. Deze notulen worden aan het einde van de zitting en na lezing ondertekend door de